23 Ianuarie 22

Una dintre surprizele din perioada Crăciunului: filmul de pe Netflix, intitulat Don’t Look Up - „nu privi în sus”

Am citit în ultimele zile multe păreri despre filmul Don’t Look Up - „nu privi în sus” (foto), film pe care l-am văzut și eu recent, asta în urma multor postări despre acest film. Te invit să citești mai jos mărturia avocatului Gheorghe Piperea despre acest film și a jurnalistului Paul Gabriel Andrei.

Avocatul Gheorghe Piperea: „Surpriza Crăciunului a fost filmul de pe Netflix, intitulat Don’t Look Up - „nu privi în sus”. L-am urmărit „cu atenție și îngrijorare”, ca să mă exprim în limbajul primului mandat al lui herr president.
Nu știu dacă scenariștii, regizorii și producătorii au avut această intenție, dar filmul este un adevărat manifest contra plutocrației actuale, compusă din politicieni și tehnocrați aflați în slujba liderilor neo-feudali ai economiei globale și auto-exonerată de toate responsabilitățile juridice, morale și politice pentru consecințele negative ale acțiunilor sale. Este o satiră neagră, care pune reflectorul pe acest establishment intangibil, protejat de mass-media, de paginile de socializare și de structurile secrete și constrângătoare ale statului profund, și care se dovedește a fi, de fapt, o prostocrație. Este un instrument facil al capitalismului dominator de supraveghere, care a devenit colectorul și depozitarul tuturor resurselor Terrei. Acest capitalism feudal este, de fapt, adevărata cometă apocaliptică distrugătoare a lumii noastre. Distrugerea pe care o pregătește nu e nici măcar o demolare în vederea unui mai bune reconstrucții (build back batter…), ci o aneantizare, o extincție a speciilor, totul fiind făcut din lăcomie și din prostie sinistră.
Este foarte probabil că actorii, celebri propagandiști hollywoodieni anti-trumpiști și ipocrit - ecologiști, a fost și încă sunt convinși că satira este contra fostei administrații americane și că acea cometă este încălzirea climatică (se pare că Leonardo DiCaprio ar fi declarat ceva în acest sens).
În realitate, filmul este despre actuala stare de lucruri, despre plandemie, despre prostire în masa (regres cognitiv) sub acoperirea divertismentului și a „infotimentului”, despre risipirea atenției și a energiilor pe nimicuri, despre cenzură și despre rejectarea științei oneste, neafectate de conflicte de interese, în favoarea unor „autorități științifice” plătite masiv sau șantajate de liderii neo-feduali ai economiei, fuhrerii corporațiilor din big tech, pharma și finance.
Povestea filmului nu prea are importanță - oricum nu vreau să vă dau vreun spoiler.
Există, însă, trei elemente fundamentale pe care vreau să vi le invederez (scuze, așa vorbim noi, avocații).
Mai întâi, titlul și sugestia subliminală implicată: nu te uita sus, deci nu privi cerul, crede în ceea ce îți spunem noi, și nu cerceta. Nu e ceea ce ce vezi, e ceea ce crezi, iar ceea ce trebuie să crezi, îți spunem noi - tu nu trebuie să gândești, nu trebuie să empatizezi, nu trebuie să socializezi, trebuie doar să consumi.
În al doilea rând, rolul de vătaf șantajabil și cam limitat intelectual al președintelui SUA: reacția urgentă la apocalipsă este amânată cu 3-4 săptămâni, pentru a se trece cu bine de alegeri; președintele în funcție este mult mai interesat să acopere niște dezvăluiri despre trecutul său nu prea curat, iar publicul este mult mai interesat să afle detalii relative la divorțul/împăcarea celor două vedete pop în vogă - apocalipsa este luată în derâdere, iar oamenii de știință, ironizați și bagatelizați cu replici „inteligente” și ușurele (chestia cu acuza de lipsă a „pregătirii mediatice” este reală, chit că e pusă acolo la mișto - am trăit-o, o trăiesc curent când apar pe la tv); când este anunțată știrea că există soluții de deviere a cometei, președintele (Meryl Streep) este ales cu 90% din voturi; SUA trimit o armada de bombe nucleare către cometă, numai că, la un moment dat, toate rachetele se întorc din mers - motivul fiind că, între timp, corporația BASH a descoperit că pe cometă există metale rare, care ar putea fi exploatate economic (corporația obținuse, deja, monopopul exploatării acestor metale); se schimbă metoda de deviere a cometei, pentru că așa impune furherul coroorației - de la distanță mult mai mica decât cea necesară pentru siguranță, cu drone manipulate de BASH, se încearcă „spargerea” cometei în mai multe bucăți, mai mici, pentru a fi prăbușite controlat pe Pământ; nimeni altcineva nu mai are dreptul să se implice; sesizând pericolul, celelalte țări, deținătoare de arme atomice, încearcă să bombardeze cometa, într-un efort comun, de pe cosmodromul Baikonur, dar totul sare în aer, lumea rămânând la mâna corporației BASH  (acesta este nimic altceva decât celebrul efect TINA - there is no alternative - utilizat în toate teoriile excepționalismului economic și juridic); evident, totul eșuează lamentabil, ca și „lupta” contra pandemiei, de altfel.
În al treilea rând, la finalul filmului apare racheta salvatoare, care conține 1500 de bogați, grași și bătrâni, plus câțiva tineri, de prăsilă, asolizând pe o planetă aflată la o distanță care necesită o călătorie de 27 de mii de ani.
Filmul este sumbru și șocant. Arată cauza pentru care o să ne ducem cu toții pe copcă: alianța malefică între stat și corporațiile deținute de proștii pandemici* care au preluat atât de facil și atât de ferm controlul resurselor umanității, golind atât de multă lume de suflet, pentru a umple atât de mulți captivi cu ei înșiși, recte, cu demenții mesianici și cu fuhrerii digitali.
Priviți ochii ciudați, zâmbetul diabolic și expresia de dobitoc sinistru ale șefului corporației BASH. Veți înțelege de unde vine pandemia și de ce a fost absolut „necesară” și previzibilă. Veți înțelege de ce această coardă maxim tensionată a plandemiei este încă întinsă din răsputeri, fabricându-se convingerea că va dura la infinit și canalizând voința atâtor captivi de a crede cu bigotism că totul este pentru siguranța lor.
Finalul apocaliptic al filmului arată ce anume înseamnă să lași lumea în astfel de mâini - proști, demenți, impostori, curve ștințifico-tehnocratice și staruri ale bășcăliei și ale drogurilor „recreative”.
În final, permiteți o caracterizare a informațiilor oficiale și “credibile”, în raport de care unii ca mine sunt ștampilați drept „conspiraționiști, negaționiști, medievali”: sunt nimic altceva decât ceea ce statul securist + fuhrerii corporațiilor finanțatoare ale campaniilor electorale te obligă să crezi, prin cenzură și reducerea științei la o singură sursă, sunt cea care servește intereselor corporației (în film, metalele rare din corpul cometei, care “trebuie” aduse pe pământ, pentru a crea … locuri de muncă), sunt cantitatea de nutreț pe cap de vită/oaie furajată de pe vremea comuniștilor (bieții de ei, ce nevinovați par acum în raport de acești prostocrați teleghidați de fuhrerii digitali…).  
*Roger Waters l-a numit pe fuhrerul feisbuc ”unul dintre cei mai puternici idioți ai lumii” ...” - a scris avocatul pe un site social.

Jurnalistul Paul Gabriel Andrei a subliniat într-o postare pe un site social despre filmul Don’t Look Up - „nu privi în sus”, că genialitatea filmului este să îi insulți pe unii și ei să se simtă bine, să creadă că îi ridici în slăvi.

Iată postarea integrală: „
La ora asta am terminat și noi de văzut Don't Look Up. E 01:30. Filmul este senzațional. Citeam la cineva că e plictisitor.
Băi, noi retrograzii ne dăm seama că filmul mai face mișto si de noi pe colo si colo, dar căutați recenziile progresiștilor. Ăștia sunt atât de prosti încât nu își dau seama că ei sunt luați la mișto grav de tot. Adică oarecum e pe față.
Vedeți ce scriu oamenii ăștia si cum se amuză că filmul face mișto de trumpiști, gen.
Asta e genialitatea filmului, să îi insulți pe unii si ei să se simtă bine, să creadă că îi ridici în slăvi.
Am râs foarte bine la film, unele cioace bune de tot. E plin de simbolistică și vorbe cu sens..
Sunt curios cine a mai rămas să vadă scena din urma creditelor de final, probabil foarte putini. Vă spun că mai e ceva acolo.
Am citit la altcineva că e vorba doar de pandemie și că prostii negaționiști care nu cred în covid ne vor omorî.
Ăștia au luat la mișto pe toata lumea, dar prost să fii să nu vezi că cea mai clara trimitere e cea către "ascultă de surse oficiale", care îți pun gluga pe cap dacă nu te supui, ca esti prezentat drept un sociopat indiferent de pregătire și sunt mâna în mână cu "interesele" financiare ale diferitelor companii. Iar apoi, hop, se înroșește harta sau explodează planeta.
Dar na, poate nu am înțeles nici eu. Că ăștia cu cancel culture ar fi in stare să meargă peste regizor să îi zică "e adevărat că mai mult pe medievali i-ai luat la mișto?" si apoi să iasă să ne prezinte video "regizorul cutare a recunoscut fără să fie forțat că Dont Look Up e un film adresat persoanelor deștepte" - a scris jurnalistul pe un site social.
Lasa un comentariu
avatar
Articolul lunii
Retele Sociale
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Comentarii
  • Apreciate
  • Vizualizari
Citate Ortodoxe