19 Octombrie 20

Un raport al organizației americane Family Watch International, arată că educaţia sexuală ,,este neeficientă și foarte dăunătoare''

   Analiza, intitulată Re-examining the Evidence: School-Based Comprehensive Sex Education in the United States, (Re-examinarea dovezilor: Educația sexuală completă în școli în Statele Unite ale Americii) a fost realizată de Institute for Research and Evaluation (Institutul pentru Cercetare și Evaluare, IRE), o organizație independentă cu 25 de ani de experiență în evaluarea programelor de acest tip.

   Documentul analizează în detaliu 60 dintre cele mai consistente studii peer-reviewed cu privire la 40 de programe de tip „educație sexuală completă” (comprehensive sex education, CSE) predate în școlile americane.

   Raportul evaluează critic, în primul rând, două documente guvernamentale utilizate în evaluarea rezultatelor educației sexuale, emise de U.S. Department of Health and Human Services (Agenția pentru Sănătate) și de Center for Disease Control (Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor) precum și ghidul pentru educația privind sexualitatea al agenției ONU pentru Educație, Știință și Cultură – UNESCO, folosit în elaborarea de programe școlare.

   Capitolul principal al raportului compară eficiența programelor de educație privind sexualitatea în ce privește abstinența, folosirea prezervativului, sarcina la adolescență, bolile cu transmitere sexuală (BTS) și subliniază efectele negative ale acestora.

   Website-ul SexEdReport.org prezintă un sumar al rezultatelor negative înregistrate de programele de educație sexuală completă, astfel cum sunt redate în analiza IRE, sumar din care cităm:
  • SARCINA LA ADOLESCENȚĂ: Doar una dintre cele 40 de curicule evaluate raportează o scădere a numărului sarcinilor la adolescență, și doar cu efect pe termen scurt.
  • PREVENIREA ÎMBOLNĂVIRILOR CU BTS: Niciunul dintre programele de tip CSE evaluate nu a demonstrat o reducere a frecvenței bolilor cu transmitere sexuală și doar 2 programe au măsurat acest parametru esențial.
  • ABSTINENȚA: Cu toate că 4 din cele 60 de studii citate raportează o creștere cu 12 luni a abstinenței sexuale la adolescenți, 12 altele au găsit zero efecte pozitive și un efect negativ.
  • UTILIZAREA CONSISTENTĂ A PREZERVATIVULUI: Niciuna din curiculele studiate nu a arătat vreo eficiență în stimularea folosirii constante a prezervativului la adolescenți. Un program a raportat efect pe termen lung, însă un studiu-replică făcut de evaluatori independenți a constatat că de fapt programul a crescut comportamentul sexual riscant.
  • PRESUPUSUL „BENEFICIU DUAL”: Zero programe de „educație sexuală completă” au demonstrat succes în atingerea așa-numitului (de către promotorii conceptului de educație sexuală completă) beneficiu dual – creșterea atât a abstinenței sexuale cât și a folosirii prezervativului, la aceeași populație școlară.
  • EFECTE NEGATIVE: Cinci dintre cele 40 de programe CSE evaluate de cele 60 de studii au produs efecte negative semnificative (creșterea ratei debutului sexual timpuriu, contacte sexuale recente sau sarcini) la populația-țintă sau la un subgrup substanțial de adolescenți.

   Astfel de programe, consideră organizația Family Watch International (www.FamilyWatchInternational.org), ar fi mai bine intitulate „de îndoctrinare sexuală” decât „de educație” întrucât acesta este efectul lor – sexualizează copiii cu materiale grafice și activități de grup total nepotrivite.
 
Lasa un comentariu
avatar
Articolul lunii
Retele Sociale
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Comentarii
  • Apreciate
  • Vizualizari
Citate Ortodoxe