02 Octombrie 22

Punctul de vedere al Bisericii privind conținutul „Apocalipsei”

    Sfintii Parinti ai Bisericii din vechime care au talmacit din cartile sfinte ale Noului Testament au considerat „Apocalipsa” ca o imagine prooroceasca a vremurilor de pe urma ale lumii, a evenimentelor ce se vor împlini înainte de-a Doua Venire a lui Hristos pe pamînt si a împaratiei Slavei pregatita de Dumnezeu tuturor adevaratilor credinciosi. Aceasta în pofida ambiguitatii ce învaluie sensul tainic al acestei carti, din pricina caruia multi necredinciosi s-au straduit sa o defaime în toate chipurile, si a de Dumnezeu luminatii Parinti, purtatori ai întelepciunii dumnezeiesti si dascali ai Bisericii ce au cinstit-o.
 

    Sfîntul Dionisie al Alexandriei scrie: „Ambiguitatea sensurilor acestei scrieri nu ne opreste a ne minuna de ea. Iar de eu nu înteleg nimic aceasta este numai si numai din cauza prostimii mele. Nu-mi sta în putere a ma face judecator al lucrurilor neîntelese ce sînt cuprinse într-însa si nici a le cuprinde cu mintea mea saraca; urmînd mai mult credinta decît priceperea, le aflu pe cele ce întrec puterea mintii mele.” Fericitul Ieronim graieste despre „Apocalipsa” acelasi mod: „Întru aceasta sînt atîtea taine cîte cuvinte. Însa ce spun eu? Orice marire a acestei scrieri este cu mult mai prejos decît cele ce i se cuvin a-i fi aduse.”
    Multi sînt de parere ca pîna si Caius, preot al Romei nu a putut socoti „Apocalipsa” ca fiind scrierea ereticului Cerint, asa cum înteleg unii din cuvintele sale; caci Caius nu a vorbit despre scrierea numita „Descoperirea” ci despre „descoperiri”. Chiar Eusebiu, ce aminteste cuvintele lui Caius, nu spune nimic despre faptul ca Cerint ar fi fost autorul cartii Apocalipsei. Fericitul Ieronim si alti Parinti ce cunostea acest pasaj din scrierile lui Caius si marturiseau autenticitatea „Apocalipsei” nu ar fi lasat acest lucru fara replica de ar fi crezut ca cele spuse de Caius s-ar fi referit la „Apocalipsa” Sfîntului Ioan Teologul.
    Însa „Apocalipsa” nu a fost si nu este citita în timpul sfintelor slujbe. Se poate banui ca aceasta s-a întîmplat din cauza faptului ca, pe timpuri, citirea Sfintei Scripturi în rînduiala slujbelor era întotdeauna urmata de talmacirea lor, iar „Apocalipsa” este foarte dificila pentru o talmacire de obste. Astfel se explica si lipsa traducerii sale în siriaca (Pesito), talmacire ce a fost special facuta spre a sluji citirilor din vremea sfintelor slujbe. Dupa cum au aratat cercetatorii, si Apocalipsa a fost la început cuprinsa între cartile ce alcatuiau Pesito ea fiind exclusa dintre acestea doar dupa epoca Sfîntului Efrem Sirul. Cunoastem acest lucru deoarece, în scrierile sale, de Dumnezeu insuflate, Sfîntul Efrem o pomeneste ca o carte canonica a Noului Testament, folosind-o adeseori.
 
Extras din "Cuvînt despre Cartea Apocalipsei / Parintele Serafim Rose"

Căutări recente:

Map of Goa Progressive Music (18.03.11) 1996-2007 инструкция по эксплуатации ноутбук es ari anjelina jolis surati AV-Comparatives The Seamstress (2009) Online Fourplay unblock Երգեր Seabiscuit Заправка картриджей hp в Санкт-Пете производственная инструкция мойщика 133BPM Records собейт Pick Up Records/Lizard Яблонского Caro Ornamental Ведьмаку Win32 API CODEX descarca The River Why (2010) http://www.allshares.ge/download.ph артифлекс хондро инструкция свет 295 серия Bitt Sensation NuZone Gears DRAGOSTE LA PRIMA VEDERE EPISODUL 2 Чаки: Bài 19 : Tiếng Nhật Thông Dụng skelbimai IL TEMPO SE NE VA online power point servisi Best golden AWP для css ne IF FRENCH FRIES WERE FAT FREE латвийцев BELOW YOUR MEANS Naija Купить обои 5775-01 Купить обои 5652-25 Dumnezeu si хроническая глаукома lui mai cel sunt CE am care Cum din este Cea nu sau cu mare despre viața cei copii ai bine aL are toate unde Hristos Iisus SE ar cine Lumea 10 au domnului Dacă Prin Ioan te le mult face spre in IPs Calistrat De la Când VA sa ... pe Un
Lasa un comentariu
avatar
Articolul lunii
Retele Sociale
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
Citate Ortodoxe