23 Ianuarie 22

„Publicitate pe spatele credinței sau credința, sufletul publicității?”

De multe ori mi-a fost dat să văd astfel de articole „creștine”, de fapt niște mizerii publicate de persoane paralele cu credința creștină. Despre acest subiect a scris pe un site social jurnalistul și teologul Cornelius Florin, el menționează faptul că „orice rugăciune se spune oricând. Când vorbești cu Dumnezeu sau cu sfinții, nu există "Se spune doar astăzi". Trebuie să ne rugăm neîncetat, nu doar astăzi.”

Iată postarea integrală:

„Nici una. Când vorbim despre credință, nu vorbim despre un produs sau despre o strategie de marketing. Când vorbim despre credință, vorbim despre un mod de trăire și mai ales că dacă vrei să vorbești despre credință, cel mai bine o poți exprima prin fapte. Poți scrie romane despre credință. Poți scrie lucrări științifice despre credință. Dar dacă nu trăiești această credință, degeaba. Dacă dragoste nu ai, nu ai nimic. Ei bine, niciodată nu mi-a plăcut reclama făcută pe spatele credinței. Credința în sine nu are nevoie de publicitate. Iisus Hristos a propovăduit fără să aibă pretenții și strategii de marketing iar Sfinții Apostoli dacă au propovăduit Evanghelia, nu au făcut-o pentru propria imagine, ci pentru a câștiga suflete pentru Împărăția lui Dumnezeu. Toți sfinții și mai ales cei care au fost clerici, nu au predicat ca să zică lumea "Vai, uite ce om și ce predici ține.". Ei au predicat ca să le arate drumul oamenilor și ca să le fie lumină în întunericul păcatului. Nu au predicat pentru a face bani din predici, nu au predicat ca să fie priviți ca niște cuvântători motivaționali. În simplitatea și smerenia lor, se socoteau păcătoși și propovăduiau pentru cei care îi ascultau.

Astăzi când vine vorba de credință, unii urmăresc un interes. Pentru ei, publicul credincios este un public țintă. Adică o țintă din care poți face bani. Orice click pe site-uri înseamnă bani pentru unii și timp pierdut pentru alții. Bani pentru cei care dețin site-uri, timp pierdut pentru cei care au citit pentru că unele informații sunt eronate. Din disperarea aceasta de publicate și bani, apar și aceste informații banale. "Se spune doar ASTĂZI". "Cea mai puternică rugăciune". "Ce să nu faci astăzi".
  • Orice rugăciune se spune oricând. Când vorbești cu Dumnezeu sau cu sfinții, nu există "Se spune doar astăzi". Trebuie să ne rugăm neîncetat, nu doar astăzi.
  • Orice rugăciune făcută cu dragoste, smerenie și lacrimile, este o rugăciune puternică. NU EXISTĂ CEA MAI PUTERNICĂ RUGĂCIUNE, ci există CREDINȚĂ puternică. "Dacă veţi avea credinţă în voi cât un grăunte de muştar, veţi zice muntelui acestuia: Mută-te de aici dincolo, şi se va muta; şi nimic nu va fi vouă cu neputinţă." Matei 17, 20. De asemenea, cea mai adresată întrebare de către Mântuitorul a fost următoarea: „Crezi că pot să fac Eu aceasta?” . Răspunsul îl avem tot de la Mântuitorul. Unul din mai-marii sinagogilor L-a chemat acasă pe Mântuitorul pentru că avea fiica bolnavă. Între timp aceasta moare iar unul dintre cei ai casei dă această veste despre moartea ei. "Dar Iisus, auzind cuvântul ce s-a grăit, a zis mai-marelui sinagogii: Nu te teme. Crede numai." Marcu 5, 36.
  • Interesant este faptul că mereu suntem atrași de tot ce înseamnă negativ. "Ce să nu faci astăzi." Dar de ce nu văd un titlu "Astăzi îl prăznuim pe Sfântul...... Ce trebuie să facem astăzi?" În urma acestui titlu să fie și o listă cu ceea ce trebuie să facem, adică să ne rugăm, să facem fapte bune, să fim alături de cei dragi, să facem fapte de milostenie, să iertăm, să iubim, să ne spovedim.

Din păcate mulți nu vor să propovăduiască cuvântul lui Dumnezeu doar din dorința de a propovădui. Își caută doar interesul de imagine sau de ce nu, chiar și interesul financiar însă nu faci bani pe spatele lui Dumnezeu. "Uite ce bine merge site-ul meu." "Uite de câte ori este scris numele meu" etc. Nu poți spune "Da, Doamne, răspândesc cuvântul Tău dar eu îmi umplu buzunarele în timpul acesta". O perioadă vei crede că faci bani din două clickuri (copy/paste) însă în timp vei vedea că nu merge așa. Una este să propovăduiești cuvântul lui Dumnezeu fără nici un interes personal iar în timp să ai și o mângâiere lumească și altceva este să propovăduiește doar în interes personal și să fii obsedat de gândul "Cum să fac mai mulți bani".

Un alt gest necugetat este acela de a pune texte pe icoane. Nu se pune nici un fel de text pe icoane! Singurul text canonic este acela în care se menționează numele sfântului pictat sau denumirea praznicului reprezentat. Atât.

De multe ori textele nu au nici o legătură cu ortodoxia. Haideți să luăm un exemplu:

"Ce nu trebuie să faci de Sfântul Pantelimon. În această zi se mănâncă porumb și dovlecei pentru a fi mai viguroși în timpul iernii. În ziua de Sf. Pantelimon se împart multe fructe, pentru ca poamele să nu fie viermănoase anul următor.De asemenea, se mai spune că oamenii care lucrează în ziua de Sf. Pantelimon sunt condamnați să se îmbolnăvească de ciumă, să aibă parte de ceasuri negre și pagube în viața de familie."

Ce legătură are Sfântul Pantelimon cu porumbul și dovleceii? De unde și până unde punem pe seama Sfântului Pantelimon viermii din fructe sau ceasurile negre? De aceea este bine să ne informăm cât mai corect. Cum facem acest lucru? Citim din cărțile Sfinților Părinți, ne informăm de pe site-urile Bisericii Ortodoxe, întrebăm duhovnicul.

Cum se oprim aceste fenomene? Nu mai dăm click pe aceste postări și nu le mai distribuim. Faptul că reacționăm tot mai mulți prin comentarii și distribuiri, nu facem nimic altceva decât să îi determinăm pe acești oameni să publice cât mai des.

Cine propovăduiește cuvântul lui Dumnezeu, propovăduiește pentru mântuirea celor ascultători, nu pentru propria mândrie sau câștig.” - a scris jurnalistul.
Lasa un comentariu
avatar
Articolul lunii
Retele Sociale
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Comentarii
  • Apreciate
  • Vizualizari
Citate Ortodoxe