30 Noiembrie 21

Pr. Răzvan Ionescu: Gestiunea pandemiei vădeşte la ora actuală patru componente: medicală, politică, mediatică şi teologică.

  • Componenta medicală ține de un spectru întreg de poziționări care în mod sigur NU pot fi aduse la un numitor comun, nici măcar de către cei de meserie. Atâta vreme cât mesajul comunității medicale nu este unitar, populația îl reflectă asa cum este. Bieții oameni, dragii de ei, ce pot face ?!
Ca oameni ai Bisericii, cu sufletele încordate în a ocroti poporul credincios, ar trebui să ii sprijinim pe medici să fie în adevăr. Statul, prin legile lui, deopotriva. Adică, dacă interese obscure (gen big pharma, etc) restricționează adevărul, acesta trebuie să iasă la suprafață. Concret? Spre exemplu,  ce împiedică structurile guvernamentale sau oricine din lumea aceasta să facă un site / portal în care oamenii să își depună îngrijorările / neliniștile / resursele video care îi îngrijorează iar profesioniștii, dacă sunt în stare, pe plan național și internațional, să răspundă transparent și să demineze științific diferitele încordări? Apoi oamenii, cercetând schimbul de idei, să fie MAI CORECT INFORMAȚI în alegerea lor LIBERĂ. Circulă atâtea motive de îngrijorare, de ce nu li se răspunde la lumina zilei ? Spun, strict medical!
Un alt aspect este dotarea spitalelor. Resurse umane și logistică. Cum să îți permiți, când toată Europa e cu măști și distanțare și imposibilitate de adunare peste un anume număr de persoane, să faci Untold și să ignori social riscurile? Cum să nu asiguri în spitale necesarul de medicamente când ai avut o perioada de respiro lungă? Dar chiar și acum, în al 12 lea ceas, strigați public prin media dacă într-un spital e criză și ne mobilizam pe internațional, românii din diaspora, și vă trimitem ce este nevoie. Nu să taci vinovat cu pierderi de vieți omenești.
  • Componenta politică. Există fără îndoială un mainstream de atitudine în abordarea bolii. Statul face ce poate în condiții de criză și asta variază de la o țară la alta. Gestiunile au particularități de la o tară la alta (în Franța cred că a fost neinspirat faptul că atunci când aflai că ești pozitiv erai îndemnat de medicul de familie să aștepți până trece sau ... se complică, moment în care te prelua spitalul. În România s-a acționat imediat și au redus în trecut numărul de cazuri grave. E doar un exemplu. Desigur, la spital, în România e diferit de Franța, ca număr de paturi și ca dotare, ceea ce în ATI poate face diferența)
Problema este când o anume atitudine politică îngrădește exprimările libere. Spre exemplu, există rețele unde am auzit că se practică cenzura dacă nu ești conform cu așteptările imprimate politic. Nu poți să atingi pe youtube nu știu ce că îți închide canalul. Serios? Cum să ai atunci dezbatere liberă? De aici sentimentul în mulțime de orchestrare la nivel înalt, transfrontalier, dacă nu poți spune ce dorești. Avem nevoie de libertate de exprimare, democratic, și pe rețele. Nu de amenințări cu dosar penal....
Salut cu bucurie respingerea politică a certificatului verde în România, după cum am fost bucuros până la lacrimi de respingerea passului sanitar în Franța. Pledez pentru libertatea TOTALĂ a omului de a-și hotărî pentru propria viața, indiferent de categoria socio-profesională.
Pledez pentru exprimarea liberă, democratică. Politicul poate strivi opoziția, ceea ce nu e democratic. Unde sunt vocile antimainstream medicale azi? Eu nu le mai aud, dvs da? Și atunci, astfel, oare nu cultivi îngrijorările conspiraționiste ?!
  • Componenta mediatică. Există interese limpezi la nivel înalt care se exprimă prin înrăuriri și tendințe media. Media prinde ce îi convine ei din societate și îi da viralitate. Rețelele sociale fac munca lor, mai puțin obediente decât media clasică. De aceea și îngrijorează atât. Ideal, media ar trebui să dea glas nu părerilor, nu opiniilor, ci informațiilor TEHNICE medicale care să ne spună precis prin cifre adevărul medical.
  • Componenta teologică. Biserica verifică dacă îndemnul medical, politic, mediatic este compatibil cu Hristos. Dacă îl binecuvintează sau nu. Și aici, poziționările se pot arăta diferite în acest laborator care este viața eclesială. Infailibilitatea o are Biserica, în ansamblul ei.
Cei mai cu autoritate sunt oamenii duhovnicești, care nu neaparat sunt și cei mai mediatizați. Personal, știu din trecut cine este părintele stareț Efrem și îi văd îndemnul actual, știu sigur că este sincer și bine intenționat și are calibrul de cuvântător teologic cu duh profetic. Dacă nu aș fi văzut atâtea minuni în viață prin el, nici nu l-aș menționa. Respinge categoric că vaccinarea ar fi o pecetluire din partea diavolului, asa cum alții o sugerează. Minunat, treaba Bisericii este sa își unifice mesajul și să răspundă divizărilor și înveninărilor de orice fel, incompatibile cu Hristos. Văd câtă înveninare provoacă de câteva zile încoace luările de cuvânt public provaccinare din partea unor preoți mediatizați. Înteleg că îi mână durerea că oamenii mor și de aceea intervin. Dar, dacă mesajul medical era UNITAR, dacă soluția medicală era la adăpost de orice risc, mai aveam oare nevoie de glasul teologilor ca să se bage peste o problema, în fond, medicală?
Soluția o are fiecare pentru el însuși. Propria sa decizie în fața vieții și/sau a morții. Ar fi multe însa de făcut pentru INFORMAREA MEDICALĂ CORECTĂ a oamenilor, pentru DOTAREA CORECTĂ a spitalelor, și timpul presează, se moare de la o zi la alta. Vestea bună este că scade numărul de îmbolnăviri, cea critică este ca încă crește numărul de morți. Îngăduiti o mică mângâiere: din surse medicale competente știu că varianta delta gonflează mai repede ca cea clasica, dar și degonflează mai repede. Mă aștept ca în perioada următoare răspândirea să scadă sensibil (poate chiar vertiginos, dacă distanțarea continuă) de la o zi la alta, iar numărul de morți să urmeze tendinței. Mila Domnului cu noi toți. / a scris părintele Răzvan Ionescu pe un site social

Părintele Răzvan Ionescu este preot paroh al parohiei ortodoxe române „Sfânta Parascheva – Sfânta Genoveva” (Biserica Saint Sulpice), Paris, consilier permanent în Mitropolia Ortodoxă Română pentru Europa Occidentală și Meridională (Departament „Teologie și Știință”) și prodecan al Centrului Ortodox de Studii și Cercetare Dumitru Stăniloae (Teologie, Spiritualitate, Cultură) din Paris.
Lasa un comentariu
avatar
Articolul lunii
Retele Sociale
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Comentarii
  • Apreciate
  • Vizualizari
Citate Ortodoxe