16 Iunie 21

PE VÂRFUL ATHOSULUI

• 15 August 20
  • 345
   Odată mi-am luat un sac de dormit şi câteva lucruri şi am plecat să mă liniştesc o săptămână pe vârful Athosului. Ajungând la Panaghia, care este puţin mai jos de vârf şi unde se află o bisericuţă închinată Maicii Domnului, am rămas prima noapte acolo. A doua zi, înainte de amiază, a apărut un grup format dintr-un călugăr, un preot de mir şi patru fii duhovniceşti. Era primăvara, după Paşti, şi preotul avea obiceiul să vină în fiecar ... Detalii... »

„Până şi doctorii recunosc că este o minune”

• 08 August 20
  • 296
   Şi pe noi ne-a ajutat şi ne ajută Sfântul Nectarie în continuare. În urmă cu două luni am aflat că soţul meu are o tumoare în gât, neoperabilă şi netratabilă. După două săptămâni de la aflarea veştii, în noaptea de 21 iulie, s-a sufocat şi am ajuns cu ambulanţa la Spitalul Universitar. Au reuşit să îl intubeze la camera de gardă, deşi nu era niciun O.R.L.-ist şi cu atât mai puţin un chirurg toracic. Însă a făcut stop cardiac şi a int ... Detalii... »

Vederea Maicii Domnului

• 02 August 20
  • 311
   Cu un an şi zece luni înainte de moartea sa, pe 25 martie 1831, dimineaţa devreme, Sfântul s-a învrednicit să primească vizita Maicii Domnului.
   „Înainte cu două zile, povesteşte măicuţa de la Diveevo, Eupraxia, îmi spusese să-l vizitez. Când am intrat, mi-a zis:
   - Vom primi vizita Maicii Domnului.
   Atunci mi-am înclinat capul, m-a acoperit cu mantia lui şi mi-a citit ceva ... Detalii... »

Doxologia creaţiei - Sfântul Altar se umple de îngeri în timpul Sfintei Liturghii

• 01 August 20
  • 381
   In muntele Sinai, în sfântul Vârf, se săvârşea Sfânta Liturghie a Sfântului  Iacob, în ziua Cincizecimii. Mulţi monahi se adunaseră să cinstească sărbătoarea. In  timpul când preotul a spus „Cântare de biruinţă, cântând...", s-a auzit un vuiet la care au  răspuns toţi munţii cu un sunet şi un vuiet strigând: „Sfânt, Sfânt, Sfânt Domnul Savaot!".  Vuietul şi sunetul acesta s-au menţinut pentru ... Detalii... »

Chemând pe Maica Domnului în ajutor, o femeie naşte fără nici o durere

• 26 Iulie 20
  • 295
   O femeie care se numea Maria Mihailova, fiind însărcinată, îşi aştepta ziua când trebuia să nască. Sosind clipa aceea, avea dureri atât de mari, încât neputând să nască, îşi aştepta moartea. Dar alergând la ajutorul Maicii Domnului nostru Iisus Hristos, şi rugându-se Ei cu credinţă, i s-a făgăduit că de-i va ajuta să nască, i se va dărui slujirii Ei, într-o mănăstire, punând chezaş pentru aceasta icoana cea făcătoare de minuni a Prea ... Detalii... »

Mâna stângă a Sfintei Maria Magdalena este caldă şi vie după 2000 de ani.

• 22 Iulie 20
  • 698
   La Mănăstirea Simonos Petras din Sfântul Munte Athos se păstrează cu mare evlavie mâna stângă a Sfintei Maria Magdalena, mână care a atins marginea veşmântului Domnului nostru Iisus Hristos după Înviere (Ioan 20, 11-18). Mâna Sfintei Maria Magdalena este întreagă, cu piele şi tendoane, şi răspândeşte o bună-mireasmă. Cei care o sărută cu credinţă şi evlavie se încredinţează de faptul că este caldă, ca şi cum ar fi vie.

& ... Detalii... »

Fetiţa nu era de găsit ...

• 30 Iunie 20
  • 305
   Într-adevăr, Sfântul Mare Mc. Mina e grabnic ajutător, foarte grabnic... Pe mine m-a ajutat în două momente de grea încercare.
   Prima dată, eram la mare, soţul meu a mers cu fetiţa cea mică pe malul mării, iar eu am rămas cu cea mare să-i cumpăr ceva de mâncare şi ne-am mai uitat la magazinele din centrul staţiunii. La un moment dat, eram într-un astfel de magazin (fără uşi) şi, pentru câteva secunde, mi-am ridicat ... Detalii... »

„Neîntârziat a fost ajutorul de la Sfântul Nectarie”

• 22 Iunie 20
  • 504
   Anul trecut, în urma unei operaţii care iniţial nu părea a fi o complicaţie (presupunea extirparea unui lipom – o tumoare benignă situată sub piele. Un lipom este constituit din celule care produc grăsime şi care se acumulează anormal pentru a forma fie ciorchini mici, fie un bulgăre de consistenţă elastică; lipomurii nu prezintă niciun pericol şi nu au caracter de urgenţă; extirparea lor se face doar în caz de jenă fizică sau ... Detalii... »

Nu-l putem obliga pe Sfântul Mina să ne ajute, chiar dacă ar putea face asta

• 04 Iunie 20
  • 572
   Eu am trăit o minune mai greu de înţeles, să zic aşa... copilaşul nostru a luat telefonul meu şi jucându-se cu el, l-a ascuns undeva  prin casă... L-am căutat cu soţul meu peste tot, chiar peste tot: prin toate dulapurile, pe sub paturi, în toate cutiile cu jucăriii, dar nimic. Ioan spunea că telefonul a plecat cu Lachi şi Beto (câinii vecinilor) la plimbare. Nu cred că îşi amintea unde îl pusese... După o zi de căutări am renun ... Detalii... »

Cum l-am cunoscut pe Sfântul Nectarie

• 24 Aprilie 20
  • 362
   Mă numesc Boncea Ileana, am 72 de ani şi sunt din Bucureşti. Sunt fiică de preot, enoriaşă a sfintei Mănăstiri Radu Vodă din 1992. Credinţa în Dumnezeu mi-a fost insuflată de tatăl meu, de când eram copil. Deci, în orice împrejurare, locul şi ajutorul îl găsim doar în Biserică şi prin slujitorii ei, care la noi, la Mănăstirea Radu Vodă sunt cu totul deosebiţi. Sunt dăruitori, ostenitori şi foarte aproape de problemele fiecăruia, de l ... Detalii... »

Sfântul Serafim de Sarov: Vindecări şi proorociri

• 23 Aprilie 20
  • 385
   Sfântul combina uneori vindecările minunate cu unele proorociri despre viitorul celor tămăduiţi sau a însoţitorilor lor. Aşa i s-a întâmplat părintelui Melchisedec, monah la mănăstirea Arzamas. In lume era negustor de peşte şi avea soţie şi copii. Construise o pivniţă de piatră pe care o folosea ca magazie.
   Într-o zi, fiul său de cinci ani, în vreme ce se juca cu un alt copilaş pe scara pivniţei, a căzut şi s-a lov ... Detalii... »

Sfântul Ierarh Spiridon izbăvește insula Corfu de o epidemie, de foamete, de ciumă și de asediul turcesc

• 20 Martie 20
  • 1211
   În prezent, sfintele moaşte ale ierarhului Spiridon se află într-o biserică din insula Corfu, aflată la 100 de metri de mitropolie, unde se găsesc moaştele Sfintei Împărătese Teodora.  Localnicii  îl  cinstesc  pe  sfântul  lor  protector  prin  patru  procesiuni  anuale, comemorând izbăvirea de foamete (1550), de o epidemie (1630), de ciumă (1673) şi de asediul  turcesc&nbs ... Detalii... »