03 Octombrie 22

Mărturia harului unității treimice e dată de întreg Trupul Bisericii

    „Unitatea Bisericii nu este un sistem administrativ sau o procedură care pot fi văzute cu ochiul «liber» şi dirijate într-un mod omenesc. E o taină divino-umană cunoscută în Duhul, Care alcătuieşte întreaga aşezare a Bisericii. E o realitate în afara lumii, care dă viaţă Bisericii, deşi se găseşte în lume. E libertatea eshatologică de care se bucură Biserica, deşi există în istorie. E adunarea cerului şi a pământului.
    Dacă Domnul ar fi vrut o simplă unitate administrativă (fără nicio prelungire de viaţă şi de taină) ar fi putut da ca imagine a unităţii Bisericii Imperiul Roman zicând: «Părinte, voiesc ca toţi credincioşi Tăi să fie aşa cum e unit Imperiul Roman». Însă El n-a făcut aşa ceva, ci a cerut ca treimicul «după cum» să ritmeze viaţa Bisericii în toate. Şi a asemănat împărăţia Lui cu o realitate autodinamică sporitoare şi vie în întregul realităţii ei. El a spus: Împărăţia cerurilor se aseamănă unui aluat, unei seminţe. Unui mărgăritar ascuns în pământ care valorează atât, încât un negustor care l-ar găsi ar vinde toate ca să-l obţină (Cf. Matei 13).
 

    Mărturia harului unităţii treimice e dată de întreg Trupul Bisericii: de structura ei administrativă şi liturgică şi de creaţia ei teologică. Biserica nu este o organizare de oameni «pioşi» dispunând oportunităţi liturgice, pentru a satisface nevoile psihologice ale credincioşilor săi, sau de teologie, ca să rezolve probleme şi rebusuri metafizice. Ea este cortul lui Dumnezeu împreună cu oamenii (Apocalipsa 21, 3). E «turma cea mică», şi în acelaşi timp mai largă decât cerurile, şi ca atare nu este conţinută, ci conţine ea istoria şi întreaga creaţie.
    «Unirea tuturor», pentru care se roagă Biserica nu se înţelege nici ea ca o asamblare a unor fragmente de «comunităţi creştine», ci ca o extindere a unităţii treimice care se lucrează sfânt în trupul ei liturgic. «Reunirea Bisericii» e o expresie cu totul neprobată şi care întunecă chestiunea. Ea nu provine din conştiinţa teologică ortodoxă, ci dintr-o viziune lumească. Realizarea propriilor noastre planuri şi confederaţii (ca substitut al unităţii sacramentale treimice) e o nenorocire şi o condamnare pentru omul plăsmuit după chipul lui Dumnezeu”

Arhimandritul Vasilios, Intrarea în Împărăţie, Editura Deisis, Sibiu, 1996, p. 47.

Căutări recente:

Map of Goa Progressive Music (18.03.11) 1996-2007 инструкция по эксплуатации ноутбук es ari anjelina jolis surati AV-Comparatives The Seamstress (2009) Online Fourplay unblock Երգեր Seabiscuit Заправка картриджей hp в Санкт-Пете производственная инструкция мойщика 133BPM Records собейт Pick Up Records/Lizard Яблонского Caro Ornamental Ведьмаку Win32 API CODEX descarca The River Why (2010) http://www.allshares.ge/download.ph артифлекс хондро инструкция свет 295 серия Bitt Sensation NuZone Gears DRAGOSTE LA PRIMA VEDERE EPISODUL 2 Чаки: Bài 19 : Tiếng Nhật Thông Dụng skelbimai IL TEMPO SE NE VA online power point servisi Best golden AWP для css ne IF FRENCH FRIES WERE FAT FREE латвийцев BELOW YOUR MEANS Naija Купить обои 5775-01 Купить обои 5652-25 Dumnezeu si хроническая глаукома lui mai cel sunt CE am care Cum din este Cea nu sau cu mare despre viața cei copii ai bine aL are toate unde Hristos Iisus SE ar cine Lumea 10 au domnului Dacă Prin Ioan te le mult face spre in IPs Calistrat De la Când VA sa ... pe Un
Lasa un comentariu
avatar
Articolul lunii
Retele Sociale
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
Citate Ortodoxe