21 Aprilie 21

Mă mir cât autism și daltonism teologic avem ...

Mă mir cât autism şi daltonism teologic avem..., dar şi mai tare sunt amărât de faptul că "teologia babelor" este apărată şi argumentată de cei care ar fi trebuit să o purifice... Mă refer la dezbaterile legate de incidentul baptismal de la Suceava. 

În altă ordine de idei, chiar dacă unii preoţi şi teologi (printre care şi eu) am vorbit despre o posibilă amânare a Botezului, nu înţeleg cum de unii nu au înţeles că:
1) Posibilitatea amânării botezului unui prunc sugar NU înseamnă neacceptarea botezului pruncilor şi nici alinierea la teoriile (ana)baptiste. 
2) A amâna botezul cu câteva luni, până pruncul se întremează ("se înzdrăvenește") puţin, NU înseamnă a lăsa copilul nebotezat până la maturitate. Chiar nu este clară această diferenţă?!
3) Dacă s-ar respecta rânduiala Bisericii (nu a babelor) şi, la 40 de zile abia ar începe perioada de catehumenat, care nu poate să dureze mai puţin de 2-3 luni, numai bine ajungem la o vârstă potrivită pentru a boteza pruncul. 
4) Trecând peste ereziile legate de păcatul originar şi mai ales cea despre nemântuirea pruncilor care mor nebotezaţi, vreau să-i mai temperez pe cei care sunt foarte preocupaţi de împărtăşirea pruncilor. E foarte bine şi important să împărtăşim pruncii, dar aceasta numai dacă se împărtăşesc şi părinţii, şi dacă acest ritm de împărtăşire sistematică nu se întrerupe pe la 3 sau chiar 7 ani, ci continuă toată viaţa, bineînţeles conştient şi cu pregătirea necesară! Altfel, totul e zădarnic. Puşcăriile noastre sunt pline cu oameni botezaţi în pruncie, prin întreită-afundare, cu înger păzitori şi ghiftuiţi cu împărtăşanie de mici. Cum au ajuns ei acolo la maturitate?
 
Părintele profesor, Petru Mihail Pruteanu / sursă foto: sfmacarie.org
Lasa un comentariu
avatar
Articolul lunii
Retele Sociale
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter
  • Comentarii
  • Apreciate
  • Vizualizari
Citate Ortodoxe